Chevrolet Orlando z silnikiem EcoTec 1.8 140KM. Montaż gazu do silnika EcoTec sprawdza się bardzo dobrze. W tym wypadku założona jest instalacja oparta na sterowniku KME Nevo. Jako wtryskiwacze wybrane zostały polskie wtryski gazowe AC W03. To jest doskonały przykład jak dobrze wybrane podzespoły gazowe gwarantują, że silnik bardzo dobrze pracuje na gazie. Instalacja lpg z polskich podzespołów daje taki sam komfort jazdy jak zdecydowanie droższe instalacje firm zagranicznych , jak na przykład instalacja gazowa BRC. Najważniejsza sprawa to w tym przypadku prawidłowy montaż i strojenie instalacji lpg.

Mapsensor to inaczej czujnik ciśnienia gazu oraz podciśnienia. We współczesnych instalacjach lpg te dwa czujniki są zintegrowane w jednej obudowie. Często występują razem z czujnikiem temperatury gazu. Takie rozwiązanie jest wygodne ze względu na łatwiejszy montaż instalacji gazowej w samochodzie. Ponadto pomiar termistorem temperatury gazu tuż obok czujnika ciśnienia gazu pozwala zminimalizować błędy pomiaru i określić w miarę precyzyjnie przepływ masowy gazu w instalacji lpg.

Filtry lpg fazy lotnej służą do eliminowania maksymalnej liczby zanieczyszczeń i zabrudzeń jakie zawiera gaz LPG. Filtr fazy lotnej jest umieszczony pomiędzy wyjściem gazu z reduktora gazowego a wtryskiwaczami gazowymi lpg. Chroni on wtryski gazowe przed uszkodzeniem lub zła pracą spowodowaną zanieczyszczeniami zawartymi w gazie LPG. Dobre filtry lpg potrafią wyłapać zanieczyszczenia o rozmiarach 1 mikrometra ( 1 milionowa część metra). Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów filtrów lpg. Mimo że, z zewnątrz wyglądają identycznie to różnią się wkładem filtrującym. Dowiedz się więcej o filtrach oraz o tym jaki filtr lpg fazy lotnej używać w twojej instalacji lpg.

Firma KME wypuściła na rynek nowy panel kierowcy do swoich sterowników Nevo o nazwie DG7 RGB. Jest to rozwinięcie przełącznika DG 5. W stosunku do poprzednika tym razem mamy nie 5 a 7 diod LED. W dodatku możemy ustawiać w sposób dowolny gamę kolorów. Warto zaznaczyć, że najnowszy panel kierowcy wyróżnia się wyjątkową elegancją, starannością wykonania i dbałością o szczegóły.

Wygląd komory silnika Subaru Outback, silnik H6. Na zdjęciu widać, że montaż instalacji lpg jest tak zrobiony, że jest bezproblemowy dostęp to filtrów gazowych. Pozwala to na ich łatwą i szybką wymianę w każdych warunkach i każdej sytuacji. ma to znaczenie ponieważ wymiana filtrów gazowych musi być robiona po przejechaniu każdych 10 000km. Podobnie bezproblemowy dostęp jest do sterownika lpg i złącza diagnostycznego. Sterownik LpgTech 326 został umeszczony w takim miejscu żeby ograniczyć działanie na niego wysokiej temperatury.

Lubryfikacja lpg i jej używanie to kontrowersyjny temat. Rozsądne jej używanie nie zaszkodzi silnikowi ani instalacji lpg w samochodzie. Jednak sensowność stosowania lubryfikacji w przypadku sekwencyjnych instalacji gazowych IV generacji lub jeszcze nowszych stoi pod dużym znakiem zapytania.

Zdjęcia z wystawy GasShow 2017 Warszawa. Zobacz nowości w branży lpg. Producenci instalacji lpg prezentują nowe systemy wtrysku bezpośredniego w fazie ciekłej lpg. Firma AC prezentuje system Stag 500 DIS, wtrysk gazu 7 generacji. Firma DGi Autogas pokazuje swoją instalację wtrysku bezpośredniego lpg. KME wprowadza sterownik KME Nevo-sky Direct a firma EuropeGas z Białegostoku swoją propozycję wtrysku bezp0średniego gazu lpg o nazwie DIRECTO.

Listwa wtryskiwaczy AC W01 jest produkowana w Polsce przez firmę AC. Występuje w dwóch wersjach standardowej oznaczonej AC W01 oraz o zwiększonym wydatku gazu AC W01 BFC. Ten model wtryskiwaczy gazowych lpg zyskuje od kilku lat popularność ze względu na atrakcyjną cenę i dobre parametry techniczne.Jeżeli zastanawiasz się na co wymienić wtryski Valtek to doskonałe nadają się jako zamienniki właśnie wtryskiwaczy AC W01. Mają podobną cenę a reprezentują znacznie wyższy poziom wykonania i trwałość. Listwa wtryskiwaczy AC W01 doskonale sprawdza się kiedy robi się montaż instalacji lpg w mniej wymagających samochodach lub kiedy chodzi żeby zrobić tani montaż gazu w samochodzie.

Często można usłyszeć określenie, że ktoś ma „zamontowany zbiornik lpg do jazdy na wstecznym” albo „butla do jazdy na wstecznym”. O co chodzi?Może zdarzyło Ci się zauważyć, że kiedy w zbiorniku lpg jest mało gazu samochód zaczyna gorzej jeździć na instalacji lpg. Kiedy próbujesz dynamicznie, ostro przyspieszyć instalacja przełącza się na benzynę. Słyszysz brzęczyk sygnalizujący że coś się dzieje z instalacją gazową. Wcześniej czy później kończy się to wizytą w warsztacie gazowym. Dobry serwis lpg szybko zorientuje się co jest przyczyną.Jeszcze wyraźniej opisane zjawisko możesz wyczuć kiedy masz mało gazu w zbiorniku i wjeżdżasz pod górę. Nagle instalacja gazowa wyłącza się albo zaczyna się zachowywać trochę dziwnie.