Lubryfikacja lpg i jej używanie to kontrowersyjny temat. Rozsądne jej używanie nie zaszkodzi silnikowi ani instalacji lpg w samochodzie. Jednak sensowność stosowania lubryfikacji w przypadku sekwencyjnych instalacji gazowych IV generacji lub jeszcze nowszych stoi pod dużym znakiem zapytania.


Zdjęcia z wystawy GasShow 2017 Warszawa. Zobacz nowości w branży lpg. Producenci instalacji lpg prezentują nowe systemy wtrysku bezpośredniego w fazie ciekłej lpg. Firma AC prezentuje system Stag 500 DIS, wtrysk gazu 7 generacji. Firma DGi Autogas pokazuje swoją instalację wtrysku bezpośredniego lpg. KME wprowadza sterownik KME Nevo-sky Direct a firma EuropeGas z Białegostoku swoją propozycję wtrysku bezp0średniego gazu lpg o nazwie DIRECTO.


Listwa wtryskiwaczy AC W01 jest produkowana w Polsce przez firmę AC. Występuje w dwóch wersjach standardowej oznaczonej AC W01 oraz o zwiększonym wydatku gazu AC W01 BFC. Ten model wtryskiwaczy gazowych lpg zyskuje od kilku lat popularność ze względu na atrakcyjną cenę i dobre parametry techniczne. Jeżeli zastanawiasz się na co wymienić wtryski Valtek to doskonałe nadają się jako zamienniki właśnie wtryskiwaczy AC W01. Mają podobną cenę a reprezentują znacznie wyższy poziom wykonania i trwałość. Listwa wtryskiwaczy AC W01 doskonale sprawdza się kiedy robi się montaż instalacji lpg w mniej wymagających samochodach lub kiedy chodzi żeby zrobić tani montaż gazu w samochodzie.


Często można usłyszeć określenie, że ktoś ma „zamontowany zbiornik lpg do jazdy na wstecznym” albo „butla do jazdy na wstecznym”. O co chodzi? Może zdarzyło Ci się zauważyć, że kiedy w zbiorniku lpg jest mało gazu samochód zaczyna gorzej jeździć na instalacji lpg. Kiedy próbujesz dynamicznie, ostro przyspieszyć instalacja przełącza się na benzynę. Słyszysz brzęczyk sygnalizujący że coś się dzieje z instalacją gazową. Wcześniej czy później kończy się to wizytą w warsztacie gazowym. Dobry serwis lpg szybko zorientuje się co jest przyczyną. Jeszcze wyraźniej opisane zjawisko możesz wyczuć kiedy masz mało gazu w zbiorniku i wjeżdżasz pod górę. Nagle instalacja gazowa wyłącza się albo zaczyna się zachowywać trochę dziwnie.


Mimo, że wizualnie listwa wtryskiwaczy AC W01 wygląda podobnie jak wtryskiwacze Valtek to jest to podobieństwo wyłącznie wizualne. Wtryskiwacze AC W01 mają znacznie lepsze parametry techniczne niż wtryski Valtek. Przede wszystkim zasadnicza różnica między tymi wtryskami polega na tym, że listwa wtryskowa AC W01 ma krótki czas otwarcia wtryskiwacza i krótki czas zamknięcia wtryskiwacza gazowego niż wtryskiwacze Valtek.


Dzisiaj opisze na przykładzie instalacji gazowej w Jaguarze z silnikiem V6 o mocy 200KM podstawowe informacje jakie zobaczysz kiedy uruchomisz program diagnostyczny w swojej instalacji. Omawiany przykład ze względu na liczbę nagromadzonych błędów montażowych i usterek doskonale nadaje się do pokazania jak wyglądają postawy strojenia instalacji gazowej. Zwłaszcza czego nie robić.


Z uwagi na utrudniony zapłon mieszanki gazowo-powietrznej, wynikający z większej jej rezystancji mieszanki gazowo-powietrznej, świece w silniku zasilanym LPG muszą generować iskrę o większej energii zapłonu niż ma to miejsce przy zapłonie mieszanki powietrze-benzyna. Większa energia iskry gdy silnika pracuje na paliwie gazowym jest niezbędna do efektywnego zainicjowania procesu spalania. Optymalnym rozwiązaniem tego problemu jest świeca zapłonowa z jedna elektrodą.


Dzisiaj pokazuje przypadek od którego włosy na głowie staja dęba. Nigdy nie przypuszczałem co ludzie w swojej fantazji potrafią zrobić ze zwykłym elektrozaworem LPG przy parowniku gazowym. Kierowca twierdzi, że czuje zapach gazu na postoju i w czasie jazdy. W trakcie pracy silnika na gazie gołym okiem widać było, że z okolic elektrozaworu LPG przez zaznaczone na czerwono miejsca ulatniał się gaz z instalacji LPG. Po kilku minutach zaznaczone miejsca zaczęły się pokrywać białym nalotem który powstawał na skutek rozprężania się gazu.


Właściciel zamontował jego zdaniem porządną instalacje no bo przecież „Panie ja mam komputer Staga”. Ma Staga 300 i co z tego? Do tego zafundował sobie zestaw obowiązkowy czyli najgorsze i najtańsze wtryskiwacze Valtek. Na deser reduktor Zavoli, całkiem przyzwoity sprzęt, ale nie do tego silnika. Reduktor LPG jaki został zamontowany obsłuży do 150KM al silnik ma 200KM. Jak wyglądają wtryskiwacze LPG widać na zdjęciach i chyba wszelki komentarz jest zbędny. Nawet laik zorientuje się, że są do wymiany. Zżerająca wtryskiwacze rdza aż razi w oczy. Jednak nie to jest najgorsze.....


W tym blogu będę opisywał różne ciekawe zagadnienia dotyczące instalacji gazowych LPG, auto gazu, eksploatacji samochodu z gazem. Znajdą się również tematy o mechanice samochodowej, ciekawych usterkach, konstrukcjach. Być może trochę o elektronice samochodowej. Trochę zdjęć z RPA. A co jeszcze czas pokaże.

1 4 5 6