Na filmie poniżej pokazuje przykład zachowań typowego kierowcy, który uważa że serwisy okresowe samochodu a zwłaszcza serwis instalacji gazowej jest dla frajerów. Samochód bardzo bardzo ciężko zapalał na gazie a sama jazda na gazie była wyjątkowo mało komfortowa. A wszystko to przez „mało znaczące” dla kierowcy okresowe wymiany filtrów gazowych.

Samochód miał podczas pracy na gazie takie objawy, że na biegu jałowym obroty falowały. Podczas jazdy był odczuwalny duży spadek mocy na gazie oraz samochód na gazie bardzo słabo przyspieszał. Przy wysokich obrotach czuło się jakby brakowało silnikowi paliwa.

Na dodatek komputer gazowych pokazuje błąd, że jest zbyt niskie ciśnienie gazu.

 

W przypadku tego samochodu wszystkie problemy wynikały z ekstremalnie zapchanych filtrów gazowych. Nowe filtry lpg sprawiły, że samochód odzyskał wigor. Spalanie gazu spadło do około 11-12L/100km. Dodatkowo wymienione zostały świece zapłonowe. Wcześniej były założone świece zapłonowe 3-elektrodowe. W tym wypadku kierowca nie zastosował się do podstawowych zasad doboru świec do gazu //lpgmasters.pl/swiece-przewody-zaplonowe-gazu/  Ponieważ świece były dosyć stare zostały wymienione na nowe. 

Warto pamiętać, że do gazu używamy świece jednoelektrodowe.

W tym wypadku założone zostały bardzo dobre polskie świece zapłonowe  Iskra Gaz Super.

 

Bardzo niebezpieczna jest sytuacja kiedy używasz bardzo brudny filtr fazy lotnej. Całkiem realne jest, że w takim przypadku filtr zacznie przepuszczać część zabrudzeń, które dostana się do wnętrza wtryskiwacza gazowego. W efekcie prowadzi to do zatarcia, zablokowania tłoczka we wtrysku gazowym, jest to częsty powód uszkadzania wtrysków gazowych.

Niektóre wtryskiwacze potrafią kosztować bardzo duże pieniądze. Na przykład wtryski gazowe MED używane w instalacji Landi Renzo Omegas potrafią kosztować po 1000-1200zł + koszty wymiany i regulacji instalacji instalacji gazowej. Zastanów się teraz sam czy warto oszczędzać na regularnej wymianie filtrów gazowy. Taka suma potrafi wstrząsnąć rodzinnym budżetem.

W wersji optymistycznej używanie bardzo brudnych filtrów gazowych prowadzi „tylko” do tego, że czas wtrysku gazu wydłuża się, co z reguły prowadzi do zapętlenia czasów wtrysku. Wtedy z reguły komputer gazowych sygnalizuje błąd i/albo przerzuca na benzynę.