Filtr odstojnikowy lpg Czaja Blaster
Niepozorny element jakim wydaje się filtr fazy lotnej na przestrzeni lat przeszedł pod względem budowy długą drogę. Obecnie (rok 2018) coraz większą popularność zyskują filtry lpg odstojnikowe, takie jak na przykład bohater dzisiejszego wpisu na blogu, filtr gazu Czaja Blaster.
Na samym początku przygody za samochodowymi instalacjami gazowymi do wybory miałeś tylko filtry papierowe. Ich właściwości filtrujące były powiedzmy w skrócie mocno niedoskonałe. Za to były proste w produkcji i tanie. Z biegiem czasu kiedy zaczęły się pojawiać na rynku coraz bardziej precyzyjne i technicznie zaawansowane wtryskiwacze lpg konieczne okazało się zastosowanie filtrów fazy lotnej lpg, które miały zdecydowanie lepsze właściwości filtrujące. Należy przez to rozumieć zdolność do wychwytywania coraz mniejszych cząstek zanieczyszczeń. W ten sposób na rynek weszły filtry które maja wkład wykonany z włókna szklanego, poliestru albo filtry lpg z wkładem z bulprenu. Więcej o innych rodzajach filtrów fazy lotnej niż filtr lpg odstojnikowy możesz przeczytać i zobaczyć jak wyglądają w środku w innym moim wpisie na tym blogu https://lpgmasters.pl/filtry-lpg-fazy-lotnej/ . Takie filtry mają już dobre a nawet bardzo dobre właściwości filtrujące.
Nadal jednak tradycyjne filtry, nawet takie z wysokiej jakości wkładem, jak na przykład filtr fazy lotnej z wkładem z włókna szklanego nie potrafią sobie poradzić odpowiednio skutecznie poradzić z frakcją oleistą w gazie lpg. Aby sobie z tym paskudztwem poradzić ktoś wpadł na pomysł aby opracować nowy rodzaj filtra fazy lotnej do lpg. Nazwano tą nową grupę filtrów gazowych filtrami odstojnikowymi. Przykładem właśnie takiego filtra jest filtr lpg Czaja Blaster. W dzisiejszych czasach każdy dobry gazownik w Warszawie powinien tak jak robi to firma LpgMasters oferować klientom dostęp do filtrów fazy lotnej Czaja Blaster lub podobnych.
Filtr lpg Czaja Blaster
Na zdjęciu poniżej widzisz przekrój filtra Czaja Blaster. Budowa tego filtra jest prosta. Składa się z plastikowej obudowy, wkładu filtrującego z poliestru oraz 2 gumowych uszczelek.
Filtr lpg Czaja Blaster charakteryzuje się tym, że:
- wyłapuje 99% zanieczyszczeń o rozmiarach do 1μm ( 1 mikrometr) !!!
- przepływ gazu jest na poziomie 250l/(m²·s)
Warto dodać, że można kupić wymienny wkład o jeszcze lepszych parametrach. Możesz zastosować kompozytowy – koalescencyjny wkład filtra fazy lotnej Czaja Blaster.
Taki wkład pozwala na wyłapywanie zanieczyszczeń o rozmiarach nawet do 0,3μm !!
Rysunek poniżej pokazuje zasadę działania filtra lpg odstojnikowego. Brudny gaz wchodzi do filtra jednym króćcem. Przechodzi przez odpowiednio ukształtowany i wykonany z odpowiedniego materiału wkład filtrujący. Gaz LPG przechodzi przez wkład filtrujący w taki sposób, że zmuszony jest do przejścia wielu „zawijasów”. Dzięki temu z gazu łatwiej wytrącają się zanieczyszczenia oraz frakcje olejowe. Wytrącone zanieczyszczenia osadzają się na dnie obudowy filtra.
Zaletą filtrów odstojnikowych takich jak Czaja Blaster jest to, że nie trzeba za każdym razem kupować filtra. Wystarczy wymienić sam wkład. Posiada też przyjemną właściwość taką że, górną pokrywę filtra można ustawiać w 4 pozycjach. Wystarczy odkręcić 4 śruby mocujące i obrócić pokrywę i ponownie przykręcić ją śrubami mocującymi. W nowoczesnych samochodach pod maską jest coraz mniej miejsca i taki drobiazg jest bardzo przydatny.
Czy warto używać filtr Czaja Blaster ?
Jeżeli do tej pory używałeś w swojej instalacji lpg zwykłe filtry papierowe to zdecydowanie polecam Ci przejście na używanie filtrów lpg odstojnikowych.
Mają zdecydowanie lepszą skuteczność wyłapywania zanieczyszczeń niż najtańsze filtry lpg z wkładem papierowym. Dzięki temu zapewnisz sobie dłuższy czas bezawaryjnej pracy wtryskiwaczy gazowych.
Warto dodać, że Czaja Blaster to nie jedyny model filtra lpg odstojnikowego. Możesz spotkać się z ciekawym i bardzo dobrym filtr gazu Alex ULTRA 360° albo filtr lpg Perfect Blue LPGTECH. Wszystkie wymienione filtry działają na tej samej zasadzie chociaż różnią się wewnętrzną budową i sposobem przechodzenia gazu przez filtr.