Zdjęcia z wystawy GasShow 2017 Warszawa. Zobacz nowości w branży lpg. Monstertrucka z instalacją gazową lpg nadzorował serwis lpg Warszawa. Producenci instalacji lpg prezentują nowe systemy wtrysku bezpośredniego w fazie ciekłej lpg. Firma AC prezentuje system Stag 500 DIS, wtrysk gazu 7 generacji. Firma DGi Autogas pokazuje swoją instalację wtrysku bezpośredniego lpg.KME wprowadza sterownik KME Nevo-sky Direct a firma EuropeGas z Białegostoku swoją propozycję wtrysku bezp0średniego gazu lpg o nazwie DIRECTO.
Z większych polskich producentów instalacji lpg zabrakło w tym roku na targach firmy AppStudio z ich sterownikami Agis.
Monstertruck na auto gaz
Przed halą wystawową można było obejrzeć kilka samochodów z zamontowanymi instalacjami gazowymi lpg. Firma AC pokazała tradycyjnie swoja wersję instalacji do gazodiesla. Widzę to od kilku lat i jak na razie nie słyszałem o żadnym rynkowym sukcesie systemu gazodiesla od AC. Miejmy nadzieję, że w końcu rynek samochodów z silnikami Diesla otworzy sie na lpg. Na razie to jest dla mnie demonstrator możliwości firmy AC i nic więcej. Może to działa, może nie. Na targach rozmawiałem rozmawiałem z człowiekiem twierdzącym, że chodzą plotki, że AC ze swoim gazodieslem zaliczyło jakąś wtopę u potencjalnego klienta.
Inne firmy pokazały swoje sztandarowe instalacje do wtrysku pośredniego lpg znane od lat, zamontowane na nowych samochodach. Szkoda mi było czasu żeby się przyglądać.
Jedynym pojazdem który wzbudzał duże zainteresowanie był po raz pierwszy prezentowany na GasShow chyba największy w Polsce Monstertruck, w którym zamontowana była instalacja lpg firmy Lpgtech. Dokładnie to Lpgtech dał swój sterownik z serii Tech326 oraz wtryskiwacze Dragon. Reduktor był KME Twin.
LpgTech wystawiając na targach monster trucka trafił w 10-tkę, bardzo dużo osób podchodziło i robiło sobie zdjęcia obok tego potwora.
Monstertruck gasshow 2017
Monstertruck instalacja lpg
Monstertruck auto gaz
bolid sportowy
Wtrysk bezpośredni lpg V generacji, VI generacji, 7 generacji,.... 89 generacji
Bez wątpienia tym co było najciekawsze na GasShow 2017 to prezentacja systemów instalacji lpg do bezpośredniego wtrysku lpg. Większość czołowych polskich firm pokazała swoje prace związane z tą technologia. Pisze że prace a nie instalacje do wtrysku bezpośredniego ponieważ na rok 2017 żaden z prezentowanych systemów nie jest w pełni ukończony. Myślę, że gazownicy będą mogli otrzymać polskie systemy i robić montaż instalacji do wtrysku bezpośredniego lpg najwcześniej za 2 lata.
Wygląda że najbliżej sukcesu jest firma SGi Autogas.
Swoją konstrukcję pokazały też EuropeGas z systemem DIRECTO. Na razie jest to bardzo wczesny etap moim zdaniem. Życzę im żeby efekt był znacznie lepszy niż wtedy kiedy brali się za instalacje do gazodiesla.
KME pokazało sterownik KME Nevo-sky DIRECT. Na razie nic nie wiadomo o co chodzi i jak działa wtrysk bezpośredni lpg z tym sterownikiem.
AC jak ma to w zwyczaju robi z ludzi wała i wciska coś w papierku ( czy to będzie złoto czy to będzie gów…o najbliższe lata pokażą) . AC pokazał ich zdaniem już nie system 6 generacji ale 7 generacji wtrysku bezpośredniego lpg o nazwie Stag 500 DIS. Podejście AC jest oryginalne. Zobaczymy za kilka lat czy ich droga rozwoju wtrysku bezpośredniego lpg będzie autostradą do sukcesu w Europie czy ślepą uliczką.
Podchodzę to lpg od strony praktycznej. Na razie w 2017 roku nie ma powodu żeby spieszyć się z inwestycjami i przygotowaniami do montażu instalacji wtrysku bezpośredniego lpg w samochodzie. Wszystko to są mniej lub bardziej zaawansowane prototypy i nic więcej. Ja osobiście nie chcę być w pierwszej grupie darmowych testerów dla którejkolwiek z firm. Ryzyko jest zbyt wielki.
Natomiast nie ulega dla mnie wątpliwości, że za 5 lat przynajmniej 2-3 polskie będą sprzedawały swoje systemy wtrysku bezpośredniego lpg. Powoli ale nieubłaganie nadchodzi nowa era w montażu instalacji lpg. O tym czy te systemy przyjmą się na rynku zdecyduje cena, jeżeli cena będzie w przedziale 3000 – 4000zł to rynek to zaakceptuje. Jednak jeżeli instalacji do wtrysku bezpośredniego lpg będzie kosztowała powyżej 4000zł to czuję, że będą problemy ze sprzedażą.
Trzeba zdawać sobie sprawę, że już w tej chwili polskie firmy produkujące instalacje gazowe lpg żyją z eksportu, polski rynek jest bardzo nasycony. Jestem pewien, że systemy wtrysku bezpośredniego lpg są przez polskie firmy opracowywane z myślą głównie o sprzedaży w Europie a nie Polsce. Go West Poland !
DGI Autogas prezentacja
DGi autogas injection lpg system
DGi wtrysk bezposredni
EuropeGas Directo lpg
Reduktory lpg Palacar
Firma Palacar miała duże stoisko na którym pokazała swoje znane od kilku lat produkty. Reduktory lpg z serii KR oraz wtryskiwacze gazowe lpg WPC-1 i WPC-2.
Wtryskiwacze WPC1 mają parametry techniczne bardzo podobne do tych jakie mają wtryskiwacze AC W01.
Wydaje mi się że Palacar rozszerzył gamę swoich reduktorów lpg o wersję Turbo i reduktory o zwiększonej mocy. Poza tym nic nowego nie zaprezentowali.
Palacar stoisko firmowe
nagroda dla reduktórów KR4
Palacar oferta handlowa
Palacar reduktory lpg
Reduktor lpg KR4 Palacar
Palacar reduktor lpg KR3
Reduktor lpg KR4
wtryskiwacze lpg WPC1
Armatura gazowa lpg i inne badziewie
Tradycyjnie na targach wystawiali się producenci różnej armatury gazowej lpg oraz producenci magicznych płynów.
Producenci filtrów lpg : Czaja, Certools, MMC pokazali, że ich świecie niewiele się zmienia. Właściwie nie ma czegokolwiek ciekawego o filtrach lpg powiedzieć.
Można było zobaczyć kilka firm z Indii, Turcji i Chin oferujących na przykład wszelkiego rodzaju złączki, końcówki, przejściówki, redukcje gazowe.
Poza tym swoje bieda stoisko pokazał polski producent węży gumowych do lpg Fagumit. Nie pokazali nic nowego, same starocie.
Producent „magicznego płynu” Flash Lubre tradycyjnie prezentuje swoje magiczne możliwości. Ktoś tego w Polsce używa?
Czaja filtry gazowe lpg
Fagumit węże gumowe lpg
Fagumit stoisko firmowe
Certools wkłady do filtrów lpg
Certools produkty lpg
Certools filtry lpg
Instalacje gazowe lpg sekwencyjne
Polscy producenci instalacji gazowych do wtrysku sekwencyjnego lpg zaprezentowali swoje znane, wypróbowane sztandarowe produkty. Tutaj ewidentnie widać, że rozwój wtrysku lpg pośredniego doszedł do pewnej granicy. Ciężko jest coś nowego wymyślić, ciężko jest wprowadzić znaczące ulepszenia.
Warto wspomnieć o sterownikach lpg Optima które są relatywnie od niedawna na rynku. Drogą ewolucji idzie firma KME prezentując nowy sterownik modułowy( co to znaczy? ) KME Nevo-sky. Do tego dodają nową ładniejszą okrągłą centralkę DG7.
Lpgtech i EuropeGas nic godnego uwagi nie pokazały.
Firma AC zaprezentowała ulepszony reduktor lpg AC R02-EL ze zintegrowanym elektrozaworem gazowym.
wtryskiwacze lpg Barracuda
Sterowniki Optima Expert
reduktor lpg Shark 1200 i Turbot 1200
wtryskiwacze lpg Yeti LpgTech
LpgTech sterownik lpg Tech Duo
Lpgtech sterowniki lpg
KME produkty lpg
reduktor lpg KME Tur
Zagraniczni producenci instaalcji lpg
Tradycyjnie obecni byli zagraniczni producenci instalacji lpg. Z mniej znanych firm zwróciłem na litewskiego producenta TEGAS. Robią sterowniki lpg o całkiem sporych możliwościach a do tego o wyjątkowo atrakcyjnej cenie. Kit lpg można u nich kupić za 50 euro. A więc przynajmniej 100-120zł taniej niż za najtańsze sterowniki polskich producentów.
Sterownik TEGAS TE-PM prezentuje się ciekawie i wygląda że jego możliwości są co najmniej takie jak Stag 200 GoFast.
Jak zwykle obecni byli wystawcy z Chin, Indii, Turcji ale kogo to obchodzi?
BRC instalacja lpg
TEGAS symulator instalacji lpg
TEGAS sterowniki lpg
TEGAS sterownik lpg TE-PM