GasShow 2017 Warszawa

GasShow 2017

Zdjęcia z wystawy GasShow 2017 Warszawa. Zobacz nowości w branży lpg. Producenci instalacji lpg prezentują nowe systemy

Zdjęcia z wystawy GasShow 2017 Warszawa. Zobacz nowości w branży lpg. Monstertrucka z instalacją gazową lpg nadzorował serwis lpg Warszawa. Producenci instalacji lpg prezentują nowe systemy wtrysku bezpośredniego w fazie ciekłej lpg. Firma AC prezentuje system Stag 500 DIS, wtrysk gazu 7 generacji. Firma DGi Autogas pokazuje swoją instalację wtrysku bezpośredniego lpg.KME wprowadza sterownik KME Nevo-sky Direct a firma EuropeGas z Białegostoku swoją propozycję wtrysku bezp0średniego gazu lpg o nazwie DIRECTO.

Z większych polskich producentów instalacji lpg zabrakło w tym roku na targach firmy AppStudio z ich sterownikami Agis.

Monstertruck na auto gaz

Przed halą wystawową można było obejrzeć kilka samochodów z zamontowanymi instalacjami gazowymi lpg. Firma AC pokazała tradycyjnie swoja wersję instalacji do gazodiesla. Widzę to od kilku lat i jak na razie nie słyszałem o żadnym rynkowym sukcesie systemu gazodiesla od AC. Miejmy nadzieję, że w końcu rynek samochodów z silnikami Diesla otworzy sie na lpg. Na razie to jest dla mnie demonstrator możliwości firmy AC i nic więcej.  Może to działa, może nie. Na targach rozmawiałem rozmawiałem z człowiekiem twierdzącym, że chodzą plotki, że AC ze swoim gazodieslem zaliczyło jakąś wtopę u potencjalnego klienta. 

Inne firmy pokazały swoje sztandarowe instalacje do wtrysku pośredniego lpg znane od lat, zamontowane na nowych samochodach. Szkoda mi było czasu żeby się przyglądać.

Jedynym pojazdem który wzbudzał duże zainteresowanie był po raz pierwszy prezentowany na GasShow chyba największy w Polsce Monstertruck, w którym zamontowana była instalacja lpg firmy Lpgtech. Dokładnie to Lpgtech dał swój sterownik z serii Tech326 oraz wtryskiwacze Dragon. Reduktor był KME Twin.

LpgTech wystawiając na targach monster trucka trafił w 10-tkę, bardzo dużo osób podchodziło i robiło sobie zdjęcia obok tego potwora.

  • Monstertruck gasshow 2017

  • Monstertruck instalacja lpg

  • Monstertruck auto gaz

  • bolid sportowy

Wtrysk bezpośredni lpg V generacji, VI generacji, 7 generacji,.... 89 generacji

Bez wątpienia tym co było najciekawsze na GasShow 2017 to prezentacja systemów instalacji lpg do bezpośredniego wtrysku lpg. Większość czołowych polskich firm pokazała swoje prace związane z tą technologia. Pisze że prace a nie instalacje do wtrysku bezpośredniego ponieważ na rok 2017 żaden z prezentowanych systemów nie jest w pełni ukończony. Myślę, że gazownicy będą mogli otrzymać polskie systemy i robić montaż instalacji do wtrysku bezpośredniego lpg najwcześniej za 2 lata.

Wygląda że najbliżej sukcesu jest firma SGi Autogas. 

Swoją konstrukcję pokazały też EuropeGas z systemem DIRECTO. Na razie jest to bardzo wczesny etap moim zdaniem. Życzę im żeby efekt był znacznie lepszy niż wtedy kiedy brali się za instalacje do gazodiesla.

KME pokazało sterownik KME Nevo-sky DIRECT.  Na razie nic nie wiadomo o co chodzi i jak działa  wtrysk bezpośredni lpg z tym sterownikiem.

AC jak ma to w zwyczaju robi z ludzi wała i wciska coś  w papierku ( czy to będzie złoto czy to będzie gów…o najbliższe lata pokażą) . AC pokazał ich zdaniem już nie system 6 generacji ale 7 generacji wtrysku bezpośredniego lpg o nazwie Stag 500 DIS. Podejście AC jest oryginalne. Zobaczymy za kilka lat czy ich droga rozwoju wtrysku bezpośredniego lpg będzie autostradą do sukcesu w Europie czy ślepą uliczką.

Podchodzę to lpg od strony praktycznej. Na razie w 2017 roku nie ma powodu żeby spieszyć się z inwestycjami i przygotowaniami do montażu instalacji wtrysku bezpośredniego lpg w samochodzie. Wszystko to są mniej lub bardziej zaawansowane prototypy i nic więcej. Ja osobiście nie chcę być w pierwszej grupie darmowych testerów dla którejkolwiek z firm. Ryzyko jest zbyt wielki.

Natomiast nie ulega dla mnie wątpliwości, że za 5 lat przynajmniej 2-3 polskie będą sprzedawały swoje systemy wtrysku bezpośredniego lpg. Powoli ale nieubłaganie nadchodzi nowa era w montażu instalacji lpg. O tym czy te systemy przyjmą się na rynku zdecyduje cena, jeżeli cena będzie w przedziale 3000 – 4000zł to rynek to zaakceptuje. Jednak jeżeli instalacji do wtrysku bezpośredniego lpg będzie kosztowała powyżej 4000zł to czuję, że będą  problemy ze sprzedażą.

Trzeba zdawać sobie sprawę, że już w tej chwili polskie firmy produkujące instalacje gazowe lpg żyją z eksportu, polski rynek jest bardzo nasycony. Jestem pewien, że systemy wtrysku bezpośredniego lpg są przez polskie firmy opracowywane z myślą głównie o sprzedaży w Europie a nie Polsce. Go West Poland !

  • DGI Autogas prezentacja

  • DGi autogas injection lpg system

  • DGi wtrysk bezposredni

  • EuropeGas Directo lpg

Reduktory lpg Palacar

Firma Palacar miała duże stoisko na którym pokazała swoje znane od kilku lat produkty. Reduktory lpg z serii KR oraz wtryskiwacze gazowe lpg WPC-1 i WPC-2.

Wtryskiwacze WPC1 mają parametry techniczne bardzo podobne do tych jakie mają wtryskiwacze AC W01.

Wydaje mi się że Palacar rozszerzył gamę swoich reduktorów lpg o wersję Turbo i reduktory o zwiększonej mocy.  Poza tym nic nowego nie zaprezentowali.

  • Palacar stoisko firmowe

  • nagroda dla reduktórów KR4

  • Palacar oferta handlowa

  • Palacar reduktory lpg

  • Reduktor lpg KR4 Palacar

  • Palacar reduktor lpg KR3

  • Reduktor lpg KR4

  • wtryskiwacze lpg WPC1

Armatura gazowa lpg i inne badziewie

Tradycyjnie na targach wystawiali się producenci różnej armatury gazowej lpg oraz producenci magicznych płynów.

Producenci filtrów lpg : Czaja, Certools, MMC pokazali, że ich świecie niewiele się zmienia. Właściwie nie ma czegokolwiek ciekawego o filtrach lpg powiedzieć.

Można było zobaczyć kilka firm z Indii, Turcji i Chin oferujących na przykład wszelkiego rodzaju złączki, końcówki, przejściówki, redukcje gazowe.

Poza tym swoje bieda stoisko pokazał polski producent węży gumowych do lpg Fagumit. Nie pokazali nic nowego, same starocie.

Producent „magicznego płynu” Flash Lubre  tradycyjnie prezentuje swoje magiczne możliwości. Ktoś tego w Polsce używa?

  • Czaja filtry gazowe lpg

  • Fagumit węże gumowe lpg

  • Fagumit stoisko firmowe

  • Certools wkłady do filtrów lpg

  • Certools produkty lpg

  • Certools filtry lpg

Instalacje gazowe lpg sekwencyjne

Polscy producenci instalacji gazowych do wtrysku sekwencyjnego lpg zaprezentowali swoje znane, wypróbowane sztandarowe produkty. Tutaj ewidentnie widać, że rozwój wtrysku lpg pośredniego doszedł do pewnej granicy. Ciężko jest coś nowego wymyślić, ciężko jest wprowadzić znaczące ulepszenia.

Warto wspomnieć o sterownikach lpg Optima które są relatywnie od niedawna na rynku.  Drogą ewolucji idzie firma KME prezentując nowy sterownik modułowy( co to znaczy? ) KME Nevo-sky. Do tego dodają nową ładniejszą okrągłą centralkę DG7.

Lpgtech i EuropeGas nic godnego uwagi nie pokazały.

Firma AC zaprezentowała ulepszony reduktor lpg AC R02-EL ze zintegrowanym elektrozaworem gazowym.

  • wtryskiwacze lpg Barracuda

  • Sterowniki Optima Expert

  • reduktor lpg Shark 1200 i Turbot 1200

  • wtryskiwacze lpg Yeti LpgTech

  • LpgTech sterownik lpg Tech Duo

  • Lpgtech sterowniki lpg

  • KME produkty lpg

  • reduktor lpg KME Tur

Zagraniczni producenci instaalcji lpg

Tradycyjnie obecni byli zagraniczni producenci instalacji lpg.  Z mniej znanych firm zwróciłem na litewskiego producenta TEGAS.  Robią sterowniki lpg o całkiem sporych możliwościach a do tego o wyjątkowo atrakcyjnej cenie. Kit lpg można u nich kupić za 50 euro. A więc przynajmniej 100-120zł taniej niż za najtańsze sterowniki polskich producentów.

Sterownik TEGAS TE-PM prezentuje się ciekawie i wygląda że jego możliwości są co najmniej takie jak Stag 200 GoFast.

Jak zwykle obecni byli wystawcy z Chin, Indii, Turcji ale kogo to obchodzi?

  • BRC instalacja lpg

  • TEGAS symulator instalacji lpg

  • TEGAS sterowniki lpg

  • TEGAS sterownik lpg TE-PM