Chrysler Aspen hemi 5.7

Lpg Chrysler Aspen

Montaż instalacji lpg w samochodzie Chrysler Aspen z silnikiem Hemi 5.7 V8 około 350KM. Sterownik lpg

Tym razem montaż instalacji lpg w potężnym amarykańskim samochodzie Chrysler Aspen. Silnik Hemi 5.7 V8 moc około 350KM.

Silnik charakteryzuje się ogromnym zapotrzebowaniem na paliwo. Założenie instalacji lpg do takiego samochodu wiąże się z tym żeby gazownik doświadczeniem robił montaż gazu w takim samochodzie.  Podstawowa sprawa do właściwe przygotowanie się założenia gazu. wybranie właściwych podzespołów.

W tym konkretnym wypadku decydujące znaczenie ma właściwy dobór reduktora i wtryskiwaczy lpg o wystarczającej wydajności, tak żeby instalacja lpg pracowała prawidłowo w pełnym zakresie mocy i obrotów.  parownik gazowy i wtryskiwacze o zbyt małej wydajności doprowadzą do tego że silnik będzie pracował na ubogiej mieszance a to jest niekorzystne dla silnika.

Reduktor Versus VR-L

Versus reduktor lpg VR-L 300KM

Wtryskiwacze Magic FX

wtryskiwacz gazowy magic FX

Sterownik KME Nevo

Sterownik lpg KME Nevo

  • 2 reduktory VR-L Super
  • łączna moc do 600 KM
  • stabilność ciśnieniowa
  • stabilność temperaturowa
  • zasilanie gazu rurką 8mm

  • trwałość  100 000 km
  • bardzo duża wydajność
  • rezystancja cewki około 1,6 Ohm
  • krótki czas otwarcia
  • krótki czas zamkniecia

  • dwurdzeniowy mikrokontroler
  • automatyczne strojenie systemu
  • Mała hermetyczna obudowa
  • Korekta na przyspieszanie
  • Adaptacja w całym zakresie obrotów

 

Po montażu instalacji gazowej lpg pod maska praktycznie jej nie widać. Wszystkie podzespoły gazowe zostały tak rozmieszczone, że nie przeszkadzają w dostępie do fabrycznie zamontowanych podzespołów oraz w żaden sposób nie utrudniają wymiany filtra powietrza i uzupełniania płynów serwisowych w samochodzie.

 

 

 

Instalacja lpg ma 2 filtry fazy ciekłej i 2 filtry fazy lotnej. Wynika to z tego, że są 2 reduktory lpg Versus VR-L Super, każdy zdolny do obsłużenia mocy do  300KM.

Wymiana filtrów lpg fazy lotnej i ciekłej jest bardzo prosta. Wymiana  wszystkich 4 filtrów gazowych zajmuje nie więcej jak 10 minut.

 

 

Mimo pozorów, że pod maską jest bardzo dużo miejsca na montaż parownika lpg jest to tylko złudzenie. W dodatku tak potężny silnik jaki jest w Chryslerze Aspen wymaga bardzo wydajnych reduktorów, które muszą utrzymać swoją stabilność temperaturową i ciśnieniową w całym przedziale mocy i obciążenia  silnika, niezależnie od warunków.

W praktyce nie jest możliwe żeby zagwarantować żeby była stabilna praca reduktora lpg używając tylko jednego parownika gazowego. Dlatego zdecydowałem zamontować 2 reduktory versus VR-L Super. Taki zestaw gwarantuje utrzymanie ciśnienia reduktora oraz to że reduktory przy szybkiej i dynamicznej jeździe nie zamarzną.

Jest to bardzo ważne ponieważ zmiana ciśnienia gazu lub jego temperatury w czasie pracy silnika na lpg ma swoje konsekwencje jeżeli chodzi o podawanie prawidłowej dawki gazu lpg do cylindra w silniku.

Właściwy dobór reduktorów lpg i wydajnych wtryskiwaczy gazowych to podstawa udanego montażu instalacji gazowej lpg. Reduktory zasilane są w gaz rurkami Faro o średnicy 8mm. Aby oba reduktory były równomiernie zasilane gazem zamontowany został specjalny trójnik rozdzielający gaz.

Wtryskiwacze lpg Magic FX bardzo dobrze współpracują ze sterownikiem KME Nevo, który ma bardzo dobrze opracowane algorytmy sterowania wtryskami Magic FX. Te wtryskiwacze lpg  bardzo dobrze sprawdziły się również w innych wymagających montażach instalacji lpg //lpgmasters.pl/subaru-outback-h6-245km/

 

 

Wlew gazu ( zawór tankowania gazu) zamontowany został tradycyjnie w zderzaku.