KME mapsensor do instalacji LPG

Mapsensor KME

Mapsensor KME do instalacji na przykład KME Diego działa tak samo jak każdy inny mapsensor w instalacji LPG.

KME mapsensor PS-CCT5

Tym razem pokażę Ci jak wygląda  i zbudowany jest mapsensor KME do instalacji Diego albo KME Nevo. Ten model mapsensora do instalacji LPG firmy KME różni się budową od większości innych mapsensorów. Na przykład zobacz jak wygląda typowy mapsensor Stag PS-02 albo mapsensor LpgTech PTS01.

KME mapsensor PS-CCT5 instalacja Diego

Jak widzisz tutaj czujniki ciśnienia zamontowane są na „kanapkę”. Czy to rozwiązanie jest lepsze od tego jakie jest w mapsensorach firmy Stag?  Moim zdaniem ani lepsze ani gorsze. Po prostu firma KME dochodzi do celu trochę inną drogą niż Stag czy LpgTech i inne firmy. Najważniejsze, że mapasensor KME działa.

Typowe objawy uszkodzenia mapsensora LPG to :

  • instalacja gazowa nie chce się przełączyć na gaz
  • Lampki na przełączniku gaz<->benzyna migają

Jeżeli masz takie objawy i potrzebujesz pomocy to zapraszamy do naszego warsztatu w Warszawie https://lpgmasters.pl . Na pewno pomożemy Ci w kłopotach. Serwisujemy i naprawiamy 95% obecnych na polskim rynku instalacji LPG.

Budowa PS-CCT5

Mapsensor pracuje na czujniku ciśnienia MPXHZ6400A. Zdradzę Ci tajemnicę, że taki sam czujnik występuje w wielu innych mapsensorach używanych w instalacjach LPG. Niestety bezpośrednie podłączenie innego mapsensora zamiast PS-CCT5 nie jest możliwe. Dlatego że, inaczej są rozmieszczone sygnały we wtyczce do mapsensorów. Kolejna przeszkoda to napięcie zasilania. Mapsensor KME potrzebuje do pracy napięcia +5V. Podczas gdy na przykład mapsensor Stag PS-02 pracuje z napięcie zasilania +12V.

mapsensor czujnik ciśnienia MPXHZ 6400A

Dlatego żeby użyć inny czujnik niż oryginalny mapsensor KME trzeba trochę pokombinować i wiedzieć co się robi.  Różowo-niebieski kabelek, który widzisz na zdjęciu powyżej to przewód do podłączenia czujnika temperatury gazu. Metalowe bolce to styki do zasilania : +5V oraz GND. Dwa pozostałe bolce to sygnały wyjściowe ciśnienia gazu i podciśnienia w kolektorze dolotowym.

Nie pamiętam w tej chwili jak te wszystkie sygnały są rozmieszczone we wtyczce ale dla człowieka, który wie co robić to żaden problem ustalić przeznaczenie pinów we wtyczce. Dlatego to zadanie zostawiam Tobie, jeżeli masz ochotę lub potrzebę robić różne dziwne kombinacje z mapsensorem KME.

Podsumowanie

Każdy mapsensor ulega wcześnie lub później awarii. Z reguły niszczy go :

  • temperatura w komorze silnika 
  • brudny gaz

Dlatego pamiętaj o tym, żeby regularnie wymieniać filtry w instalacji LPG.

Moim zdaniem podmienianie mapsensora na inny typ warto stosować tylko w sytuacjach krytycznych. Zbyt dużo z tym jest kombinacji. czasami jednak trzeba zadziałąć w trybie ratunkowym i wtedy wiedza jaka Ci dzisiaj przekazałem może być przydatna.