sterownik DT Gas GT704S

Sterownik DT Gas

Tym razem coś strasznego. Sterownik DT Gas 704. Produkt mało rozgarniętych chłopaków z Lublina. Jeżeli masz instalację LPG

Sterownik DT Gas

Ehhhh…..mieliśmy chorobę wściekłych krów, wirus Ebola, dziki zarażone ASF, jednak pierwszym ścierwem jakie Pandora wyciągnęła ze swojej amfory to był sterownik DT Gas. Trudno zliczyć ilu ludzi w Polsce i na świecie miało styczność z wirusem DT Gas. Na szczęście jest to choroba uleczalna choć wymaga to poświęceń.

Początki firmy produkującej sterownik DT Gas sięgają mniej więcej okolic roku 2005-2010. Źródło wirusa zlokalizowało się w Lublinie. Teoretycznie sukces był gwarantowany. To był czas ogromnego popytu na montaż instalacji lpg w całym kraju. Jedni robili autogaz w Lublinie a inni , na przykład my w LpgMasters robiliśmy montaż, serwis i naprawa instalacji lpg Ursynów w Warszawie. Wróćmy jednak do nieszczęsnego Lublina. Chłopaki studenciaki chyba po tamtejszej Politechnice skrzyknęli się i powiedzieli , „robim” gaz w samochodach. Tak narodziła się firma DT Gas i ich sekwencyjny sterownik DT Gas 704.

Przy okazji, co z tą Politechnika Lubelską?  Unieszczęśliwili ludzkość firmą DT Gas. Wymyślili także teoretycznie rewelacyjny wtryskiwacz LPG WGs BLADE. Niestety tylko teoretycznie ten wtrysk był rewelacyjny :(. A wielka szkoda, bo potencjał w tym produkcie był olbrzymi. Firma która odkupiła projekt od Politechniki Lubelskiej zbankrutowała przez wady projektowe tego wtryskiwacza.

Co oferuje sterownik DT Gas 704 ?

W zasadzie mogę na to pytanie odpowiedzieć jednym słowem. Oferuje wielki G…….. OK to dwa słowa , w każdym razie nie chodziło mi o punkt G :). Na początek zobacz jak wygląda program do pracy z tym sterownikiem gazowym.

Ładniutki niebieski kolorek, taki inny niż wszystkie pozostałe programy :). Na prawdę chcę coś dobrego napisać o tym sterowniku ale nie potrafię znaleźć pozytywu. Jeżeli chcesz zobaczyć jakie możliwości oferuje nowoczesny sterownik LPG to przeczytaj ten wpis na moim blogu https://lpgmasters.pl/instalacja-lpg-4save-eco/. Powróćmy jednak do obcowania ze sterownikiem DT Gas 704. Pierwsze zdziwienie jest takie, że potrzebny jest kod do połączenia się z programem !!! Na szczęście czasami możesz odgadnąć ten tajny kod. To może być numer rejestracyjny samochodu. Albo sekwencja samych „1” jedynek, albo jakąś inna dziecinna kombinacja cyfr. Niestety nie zawsze to zadziała. Wtedy potrzebujesz generatora haseł. Gdzieś w czeluściach internetu widziałem taki programik, szukaj.

Wróćmy do opisu programu. Oto lista wstydu  :

  • lista obsługiwanych wtryskiwaczy LPG jest bardzo uboga
  • do wyboru masz tylko 2 typy czujnika temperatury
  • brak filtracji ( usunięcie zakłóceń ) sygnału obrotów
  • nie ma korekt od temperatury gazu !!!
  • brakuje korekt od temperatury reduktora !!!

To tylko część wad tego sterownika LPG. W dodatku nawet przełącznik gaz-benzyna jest archaiczny i tandetny. Na filmie widzisz jego realistyczna grafikę, skrajnie po prawej stronie ekranu.

Kalibracja sterownika DT Gas to jakiś żart. Mam wrażenie, że to tylko „atrapa”. Podczas autokalibracji sterownik wyznacza „wartość poprawki”. Jakość wyznaczenia tej „poprawki” budzi moje wątpliwości. Najlepiej jak gazownik z doświadczeniem ręcznie wpisze „poprawkę”. W dodatku jest też coś tak śmiesznego jak „wtrysk benzyny memo”, śmiechu warte. Podobnie albo nawet gorzej wygląda sprawa z regulacją instalacji gazowej.

Strojenie instalacji DT Gas

Teoretycznie strojenie sterownika DT Gas 704 przebiega całkowicie tradycyjnie z wykorzystaniem mnożnika. W związku z tym nie powinno być niespodzianek. Niestety jest inaczej. Po pierwsze, nawet jak odgadniesz hasło do sterownika, to i tak możesz mieć problem z komunikacją między sterownikiem a laptopem. Związane to jest z tym, że z jakiegoś niejasnego powodu czasami komunikacja samoistnie zrywa się albo nie można wcale jej nawiązać. Nie ma reguły, jeden sterownik nie robi żadnego problemu z komunikacją z inny możesz próbować do końca świata.

Przyjmijmy, że nawiązałeś komunikację z komputerem gazowym. Wtedy okazuje się, że próba pracy z automatycznym dopasowanie mnożnika nie działa. Jedyne co pozostaje, to całkowicie ręczne ustawienie mnożnika oraz korzystanie z korekt po obrotach. Podobnie jest z autokalibracją na postoju. Moim zdaniem to ściema. Dlatego jedyna metoda, która pozwala porządnie skonfigurować ustawiania sterownika LPG to strojenie na korekty paliwowe. To już trochę wyższa szkoła jazdy. Wielu tzw. „gazowników”  nie wie o co chodzi. Taka jest smutna prawda o poziomie polskich gazowników. Jedyna rada to pomoc ludzi z dużą  wiedzą i doświadczeniem, choćby w naszej firmie LpgMasters. 

Podsumowanie

W przypadku kiedy masz instalację gazową DT Gas i ona działa to najlepiej nic nie ruszaj. W między czasie do skarpety ( czy słoika) odkładaj na wymianę sterownika DT Gas na inny. Taki który jest nowoczesny i ma zdecydowanie większe możliwości techniczne. Mogę Ci polecić sterownik KME Nevo , Stag Qbox, LpgTech TECH DUO. W dodatku jak masz pecha, to możesz jeszcze natknąć się na „oryginalny” reduktor LPG produkcji firmy DT Gas. To tak samo beznadziejny produkt jak ich sterowniki gazowe.

Produkty DT Gas to najgorszy badziew jaki wciąż możesz spotkać.

Unikaj instalacji DT Gas jak ognia !!!

Jako ciekawostkę dodam, że firma DT Gas eksportowała swoje produkty do RPA. Mieli swoje 5 minut. Gdyby wszystko dobrze rozegrali byliby dzisiaj największą firmą od autogazu w Polsce. Niestety koncertowo zawalili sprawę i zamiast poszybować na szczyt to zbankrutowali. Dla rzetelnego opisu sprawy muszę dodać, że wina leżała również po stronie ich afrykańskiego partnera, który okazał się oszustem.