Instalacja lpg w samochodach japońskich
Istnieje błędne przekonanie powszechnie rozpowszechniane w internecie, że montaż instalacji gazowej do samochodów japońskich marek takich jak Subaru, Toyota, Mazda itd jest obarczone ryzykiem. Powiem od razu, że są to „mądrości forumowych speców” od wszystkiego zgrywających guru, proroków i nie wiadomo kogo jeszcze.
Prawda jest taka, że samochody japońskie dobrze a nawet bardzo dobrze współpracują z instalacją lpg. Wystarczy spełnić dwa warunki konieczne udanego montaż. Po pierwsze, właściwy dobór podzespołów lpg do konkretnego silnika oraz wykonanie montażu przez doświadczony serwis lpg.
Wybranie drogi na skróty i montaż z reguły tanich, nieodpowiednich wtryskiwaczy lpg i reduktora gazowego może prowadzić do poważnych konsekwencji. Taki przypadek wzięty prosto z życia jest pokazany tutaj //lpgmasters.pl/stag-300-wtryski-valtek-czesc-1/
Jednym z samochodów który budzi największe kontrowersje jeżeli chodzi o montaż instalacji gazowej jest Subaru. Pokaże, że można do tego samochodu założyć instalację gazową i zrobić to w taki sposób, że kierowca praktycznie nie odczuwa różnicy w jeździe miedzy benzyną i gazem.
Specyfikacja instalacji lpg
Kompletując podzespoły gazowe do montażu instalacji lpg brałem pod uwagę kilka czynników.
Właściciel Subaru pokonuje długie trasy i lubi bardzo szybką jazdę, na autostradzie lubi jeździć z prawie maksymalną prędkością ( tą dozwoloną oczywiście :) ). Dodatkowo trzeba koniecznie dodać, że w tym przypadku jest duża moc silnika oraz krótkie czasy wtrysków z jakimi pracuje silnik H6 w Subaru Outback. Oczywiście musiałem brać pod uwagę ograniczony budżet jak przewidział właściciel Subaru na montaż instalacji gazowej.
Dokładna analiza warunków technicznych i znając przewidziany budżet znalazłem optymalną konfigurację instalacji lpg do Subaru Outback H6.
Galeria zdjęć z montażu lpg
Instalacja lpg w Subru Outback H6
Instalacja lpg zamontowana w Subaru Outback z silnikiem H6 o mocy 245KM. Montaż instalacji gazowej zrobiony z wykorzystaniem wysokiej klasy podzespołów gazowych. Reduktor lpg o mocy 325KM KME Gold. Sterownik lpg tech 326 firmy LpgTech. Bardzo wydajne i szybkie wtryskiwacze gazowe Magic FX. Zbiornik lpg toroidalny zamontowany w miejsce koła zapasowego. Po montażu instalacja lpg strojona była podczas jazdy w realnych drogowych warunkach.
Subaru Outback instalacja lpg
Wygląd komory silnika Subaru Outback, silnik H6. Na zdjęciu widać, że montaż instalacji lpg jest tak zrobiony, że jest bezproblemowy dostęp to filtrów gazowych. Pozwala to na ich łatwą i szybką wymianę w każdych warunkach i każdej sytuacji. ma to znaczenie ponieważ wymiana filtrów gazowych musi być robiona po przejechaniu każdych 10 000km. Podobnie bezproblemowy dostęp jest do sterownika lpg i złącza diagnostycznego. Sterownik LpgTech 326 został umieszczony w takim miejscu żeby ograniczyć działanie na niego wysokiej temperatury jaka jest w komorze silnika.
Subaru wtryskiwacze Magic FX
Reduktor KME Gold oraz wtryskiwacze lpg Magic FX gwarantują w silniku H6 w Subaru Outback pełną satysfakcję z jazdy na gazie. Reduktor Gold dysponuje odpowiednim zapasem mocy aby w pełni zaspokoić zapotrzebowanie silnika H6 w Subaru. Wtryski gazowe Magic FX dzięki swojej bardzo dużej wydajności oraz dużej szybkości działania oraz precyzji gwarantują prawidłowe dawkowanie paliwa gazowego do każdego cylindra w silniku H6.
wtryskiwacze lpg Magic FX
W tym konkretnym przypadku, Subaru Outback z silnikiem H6 o mocy 245KM konieczne jest użycie bardzo szybkich i wydajnych wtryskiwaczy gazowych. Lista możliwych do montażu wtrysków lpg jest w takich przypadkach mocno ograniczona. Jednym z nielicznych wtryskiwaczy które są w stanie prawidłowo obsłużyć silniki dużej mocy i krótkich czasach wtrysku jest wtryskiwacz gazowy Magic FX. wtrysk ten charakteryzuje się tym, że jego wydajność sięga do 60 KM/cylinder.
Reduktor KME Gold i Lpgtech 326
Właściwy dobór podzespołów instalacji gazowej to jedna z podstawowych zasad prawidłowego i udanego montażu instalacji lpg. Osobiście zawsze dobieram indywidualnie wszystkie podzespoły instalacji pod konkretny silnik. Dotyczy to zwłaszcza wydajności i mocy reduktora gazowego oraz szybkości i wydajności wtryskiwaczy lpg.
demontaż kolektora dolotowego
W trakcie montażu instalacji lpg w samochodzie kolektor dolotowy jest zdejmowany z silnika i dopiero wtedy robione są nawierty żeby zamontować króćce którymi gaz jest podawany do cylindrów. Zdejmowanie kolektora nie jest czynnością ujętą w jakichkolwiek przepisach jednak jest to dobra praktyka stosowana przez dobrych gazowników.
zawór tankowania gazu
Popularne miejsce zawór tankowania gazu znajduje się pod klapką wlewu benzyny. To miejsce jest wygodne ponieważ nie trzeba się schylać żeby podpięć pistolet na stacji tankowania lpg. Taki montaż nie jest możliwy w każdym samochodzie do zrobienia w łatwy sposób.
centralka LpgTech
Zamontowana w Subaru Outback centralka Lpgtech do wyboru rodzaju paliwa gaz-benzyna. Przełącznik jest umiejscowiony tuż obok kierownicy.
Zbiornik lpg w Subaru Outback
Sposób zamontowania zbiornika gazowego w Subaru Outback. Zastosowany jest zbiornik toroidalny umieszczony w miejsce koła zapasowego. Pojemność zbiornika lpg wynosi 66 litrów. Wielozawór lpg typ Super o zwiększonej wydajności. wyjście gazu dla przewodów gazowych o średnicy 8mm.
Subaru Outback H6 instalacja lpg
Montaż instalacji lpg w Subaru Outback silnikiem H6. Silnik o mocy 245 KM. Sterownik gazowy Lpgtech 236. Reduktor lpg KME Gold, wtryskiwacze gazowe magic FX.
Czy muszę stosować lubryfikację?
Powiem krótko, jeżeli instalacja jest prawidłowo dobrana , prawidłowo zamontowana i prawidłowo zestrojona nie musisz używać ani lubryfikacji ani innych magicznych płynów.
Więcej o lubryfikacji i jej stosowaniu dowiesz się czytając artykuł //lpgmasters.pl/lubryfikacja-lpg/
Dlatego ważne jest żeby montaż robił gazownik który ma doświadczenie, wiedzę i otwartą głowę. Dokładnie tak jak my podchodzimy do każdego zlecenia.