Toyota Avensis montaż instalacji LPG

Toyota Avensis instalacja LPG

Kolejny japoński samochód, tym razem Toyota Avensis z założoną instalacja LPG. Zobacz jak zrobić to dobrze. Zobacz jak

Toyota Avensis jaka instalacja LPG?

Toyota Avensis podobnie jak większość samochodów japońskich wbrew opiniom internetowych ” fachowców” bardzo dobrze sprawują się na gazie. Pokazuję kolejny już przykład, że to co mówię to są fakty. Pewnie nie raz słyszałeś, że w samochodach japońskich są słabe zawory, że wypalają się, albo bajki o koniecznej lubryfikacji. Specjalny „magiczny” płyn do lubryfikacji uratuje silnik. Oraz wiele temu podobnych bzdur. Zobacz przy okazji jak wygląda instalacja gazowa w Nissanie Murano https://lpgmasters.pl/montaz-lpg-nissan-murano-3-5l-v6/ .

Podobnie krążą opinie o tym jakoby siliniki VVT-i nie nadawały się do gazu.Wszystko to są wierutne bzdury !!! Toyoty z silnikami VVT-i bardzo dobrze pracują na gazie pod warunkiem, że zadba się od pewne szczegóły. Opowiem o tym właśnie w tym wpisie na moim blogu.

Na zdjęciu poniżej widzisz Toyotę Avensis już po montażu instalacji gazowej LPG. Praktycznie widoczny jest tylko filtr fazy lotnej i trochę przewodów gazowych. Reszta instalacji jest niewidoczna na pierwszy rzut oka. Filtr LPG też nie jest umieszczony przypadkowo. Przede wszystkim jest w takim miejscu, że jest do niego bardzo łatwy dostęp. To ogromna  zaleta podczas serwisów instalacji LPG. Niektórzy potrafią schować filtr w nadkolu albo gdzieś głęboko w komorze silnika. Wtedy wymiana filtrów gazowych zamiast trwać chwile potrafi zająć 30-60 minut !!

Toyota Avensis wymiana filtrów LPG

W tym konkretnym przypadku montaż instalacji LPG opiera się na następujących podzespołach :

  • sterownik 4Save BEST
  • wtryskiwacze Magic FX
  • reduktor KME Silver
  • zbiornika toroidalny 56 litrów, rozmiar 630/225

Jeżeli chcesz założyć gaz do swojego samochodu to zapraszamy do naszej firmy na montaż instalacji LPG Warszawa  . Doświadczony gazownik zdaje sobie sprawę ze wspomnianych wyżej niuansów i tak rozplanuje rozmieszczenie elementów, żeby dostęp do nich był najłatwiejszy. Nie tylko łatwy dla gazownika ale też dla mechanika, który pewnie będzie musiał kiedyś Twój samochód naprawiać. Wydaję się, że to drobny szczegół ale to właśnie szczegóły decydują o jakości produktu czy usługi.

Toyota Avensis strojenie instalacji LPG

Kolejna niezmiernie ważna sprawa to kalibracja i regulacja instalacji gazowej. Te dwa terminy nie są tym samym!!! Zasadniczo to jest temat rzeka, zarówno od strony teoretycznej jaki i praktycznej. Poza tym jest jeszcze rzeczywistość polskich „gazowników”. O co mi chodzi? Niestety 99% gazowników tylko udaje, że robi regulację instalacji LPG. Zamiast robić rzetelną regulację wykonują tylko tzw. autokalibrację w warsztacie. Czym różni się prawdziwa regulacja instalacji LPG od udawanej?

Po pierwsze, porządna regulacja instalacji gazowej ZAWSZE robiona jest na drodze w realny warunkach jazdy. Po drugie, stroi się nie tylko na tzw. „mnożnik” ale gazownik korzysta też z dodatkowych map korygujących. Na przykład mapa zależności obrotów silnika od czasu wtrysku benzyny. Oczywiście jest jeszcze wiele innych typów map gazowych.  Filmik poniżej pokazuje fragment procesu strojenia Toyoty Avensis.

W tym konkretnym przypadku korzysta się jeszcze z bardziej zaawansowanej metody regulacji mieszanki gazowej. Mianowicie korzysta się z podglądu korekt paliwowych. Pozwala to na jeszcze bardziej precyzyjną regulację składu mieszanki LPG podawanej do silnika. Tego typu profesjonalne strojenie instalacji gazowej zabiera 1-2 godziny, czasami nawet więcej.

Dlaczego w takim razie 90% gazowników nie robi takiej regulacji? Widzę dwa podstawowe powody :

  • nie potrafią zrobić profesjonalnego strojenia
  • szkoda im czasu, czas to pieniądz.

Niestety prawdziwe życie to nie jest bajka ani reklama podpasek. Zastanów się skąd biorą się różnice ( czasami bardzo duże) w cenie montażu instalacji LPG. Gazownicy kupują podzespoły w tych samych hurtowniach. A to oznacza, że ci z „atrakcyjnymi cenami” oszczędzają na jakości materiałów i idą na skróty przy robieniu montażu gazu w samochodzie. Między innymi oszczędzają na regulacji instalacji LPG na drodze. Taki „gazownik” myśli sobie, „po co marnować 2 godziny czasu lepiej zrobić akutokalibrację na warsztacie w 5 minut. Klient i tak nie zauważy. „

Zapamiętaj : autokalibracja instalacji LPG to nie jest to samo co regulacja instalacji LPG !!!

Zasady profesjonalnego montażu LPG

  1. Właściwy dobór podzespołów instalacji LPG. Podejścia do tego są różne. Jedni preferują fabryczne kity inni wolą indywidualny dobór podzespołów pod konkretny silnik. Osobiście preferują zdecydowanie to drugie podejście. Moim zdaniem poleganie na uniwersalnych fabrycznych kitach nie zawsze się sprawdza.
  2. Dobór wtryskiwaczy o odpowiedniej wydajności. Zbyt mały wydatek wtryskiwacza to najlepsza droga do zniszczenia silnika w samochodzie. To jest kolejny argument za doborem podzespołów LPG pod konkretny silnik. Na zdjęciu poniżej widzisz wtryskiwacze Magic FX, bardzo dobrze pasują do silnika Toyoty Avensis. Równie dobrze możesz zdecydować się na wtryski gazowe Barracuda, AC W02, Yeti, KME Fenix. Za to zdecydowanie nie zgadzaj się na montaż takich wtryskiwaczy LPG jak : Valtek, Tomasetto, Lovato.
  3. Zdecyduj się na nowoczesny sterownik LPG. Taki który ma najbardziej zaawansowane algorytmy sterujące dawkowaniem gazu. Osobiście polecam Ci komputery polskich producentów na przykład Stag Qbox, LpgTecgh DUO, KME Nevo, 4Save BEST. To tylko kilka propozycji, na rynku jest jeszcze parę innych ciekawych polskich komputerów gazowych.

Wtryskiwacze gazowe Magic FX montaż LPG

Demontaż kolektora dolotowego

Następny kamyczek, który decyduje o jakości wykonanego montażu instalacji LPG to sprawa wyjęcia kolektora dolotowego, po to żeby wywiercić precyzyjnie otwory przez które będzie podawany gaz do silnika. Jak to realnie wygląda widzisz na zdjęciach poniżej.

montaż LPG zdjęty kolektor dolotowy do wiercenia króćców

Kolektor dolotowy montaż wkrętek do podawania LPG

Niestety większość gazowników robi wiercenia bez wyjęcia kolektora ssącego. Właściwie zrobione nawierty wpływają na prawidłowe dawkowanie gazu. Poza tym pamiętaj, że kiedy gazownik wierci otwory bez zdejmowania kolektora to wióry zostają w kolektorze. Potem te wióry dostają się pod zawory i w efekcie silnik może się uszkodzić.

W takim razie dlaczego większość gazowników nie zdejmuje kolektora? Po prostu ryzykują. Wiedzą, że jeżeli będziesz się czegoś od nich domagał to albo zwiną swój kramik, albo powiedzą Ci żebyś pokazał im prawomocny wyrok sądu. Po trzecie, myślisz że skąd biorą się bardzo niskie ceny na montaż instalacji LPG? Pominięcie wyjęcia kolektora dolotowego to kolejna procedura na której można ciąć koszty.

A ponieważ są klienci którzy wierzą w bajki i cuda, nie chcą słyszeć prawdy to tacy gazownicy-partacze cały czas istnieją i znajdują klientów.

Zawór tankowania LPG obok wlewu benzyny

To w sumie taki miły dodatek i czasami ułatwienie życia dla kierowcy. Warto czasami rozważyć takie umiejscowienie zaworu tankowania gazu. Wadą takiego rozwiązania jest to, że musisz zawsze mieć przy sobie specjalną dokręcaną końcówkę. Inaczej nie zatankujesz gazu.

Toyota Avensis zawór tankowania LPG obok wlewu benzyny

Podsumowanie

Na realnym przykładzie mogłeś zobaczyć jak wygląda fachowy profesjonalny montaż instalacji LPG w Toyocie Avensis. Jeżeli masz taki samochód bez obaw możesz decydować się na montaż gazu. Przypilnuj tylko prawidłowego doboru podzespołów LPG i z rozwagą wybierz warsztat gdzie będziesz zlecał montaż gazu. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania skontaktuj się z nasz firmą LpgMasters na pewno Ci pomożemy. Telefon i dane adresowe znajdziesz w zakładce Kontakt oraz na górze każdej strony jest podany telefon do nas.