Przedstawiam ciekawy przypadek usterki w instalacji lpg, chodzi o filtr lpg. Pierwszy raz widziałem taką awarię odkąd zajmuję się instalacjami lpg.
W filtrze lpg fazy lotnej powstała dziura przez którą ulatniał się gaz lpg. Na pierwszy rzut oka ciężko było kierowcy zlokalizować miejsce ulatniania się gazu ponieważ dziura w obudowie filtra lpg była skierowana dół. Dla fachowca zlokalizowanie wycieku zajęło 10 sekund. To jest właśnie to co oddziela amatora od zawodowca. Wiedza, doświadczenie i praktyka.
Więcej o filtrach lpg możesz przeczytać w tym wpisie na moim blogu //lpgmasters.pl/filtry-lpg-fazy-lotnej/.
Filtr lpg – przyczyny awarii
Rodzi się pytanie jakim cudem w aluminiowej obudowie filtra lpg zrobiła się ta dziura? Odpowiedź na to pytanie jest banalna. Filtr lpg fazy lotnej był położony na metalowej listwie podającej paliwo do wtryskiwaczy benzynowych.
Taki efekt jak na zdjęciu obok powstaje oczywiście po długim czasie. Jednak jest to bardzo niebezpieczna usterka instalacji lpg.
W skrajnym przypadku może doprowadzić do zapalenia się gazu lpg w komorze w silnikowej samochodu.
W wersji optymistycznej samochód „tylko” nie będzie chciał przejść na zasilanie auto gazem.
Osobną kwestią jest lekceważące podchodzenie do przez właściciela samochodu do takich spraw jak serwis instalacji lpg. Filtry lpg powinny być wymieniane regularnie co 10 000km, niezależnie czy wyglądają na czyste czy nie. Widoczne na gorze zdjęcia rozciętego filtra fazy lotnej lpg pokazuje że jest on ekstremalnie zabrudzony. Wkład filtrujący jest cały czarny od brudu. Brudu jest tyle, że zaczął osiadać na wewnętrznej stronie obudowy.
Regularna wymiana filtrów lpg to podstawowy warunek prawidłowej pracy instalacji lpg.
Brak regularnego serwisu instalacji lpg, w tym wymiany filtrów lpg tzn. filtr lpg fazy ciekłej i filtr lpg fazy lotnej może powodować uszkodzenie wtryskiwaczy lpg. A na pewno powoduje zauważalne zwiększenie spalania na gazie.