Ciekawy przykład, uszkodzony wtryskiwacz lpg, który rozpadł się na kawałki. Badany wtrysk gazowy to produkt włoskiej myśli technicznej. Wtryskiwacz Rail IG7 Navajo mimo że był prawie nowy rozpadł się na kawałki.Jak widać na zdjęciach wypadła plastikowa nakładka na wtryskiwacz lpg ze wtyczka elektryczna.
Wiązało się to automatycznie z wyciekiem gazu przez uszkodzony wtryskiwacz lpg. A w konsekwencji sterownik lpg wykrywa, że instalacja lpg działa nieprawidłowo i odłącza zasilanie gazem i samochód zaczyna pracować na benzynie. W takiej sytuacji sterownik lpg Stag 300 sygnalizuje dźwiękowo i miganiem diod na przełączniku gaz-benzyna błąd w działaniu instalacji gazowej. Usunięcie takiego błędu jest możliwe tylko i wyłącznie przez połączenie się ze sterownikiem Stag 300 za pomocą programu konfiguracyjnego AcGasSynchro.
Montaż niskiej jakości wtryskiwaczy lpg to jest niestety norma. Do jak fatalnych skutków to prowadzi możesz zobaczyć w innym wpisie na tym blogu //lpgmasters.pl/stag-300-wtryski-valtek-czesc-1/
Jakie wtryskiwacze lpg wybrać
Instalacja lpg to nie jest magia to jest czysta technika. Brutalna prawda jest taka, że jak chcesz kupić tanie wtryskiwacze lpg to ma to swoje jasne i ciemne strony. Płacisz za nie mniej, jednak z reguły jakość wykonania wtryskiwaczy gazowych jest ściśle powiązana z ich ceną. Pozorne oszczędności potrafią tak jak w tym wypadku bardzo szybko przerodzić się w bardzo duże koszty.
Właściciel samochodu został uświadomiony że wtryskiwacze lpg Rail IG7 Navajo to jest kiepski technicznie produkt. Wymiana w tym wypadku listew wtryskowych lpg ( 2×3 wtryskiwacze) na nowoczesne i bardzo porządne wtryskiwacze lpg Barracuda albo wtryskiwacze lpg AC W02 wiąże się teraz z dużymi wydatkami.
Takie są realia, nie można za czapkę gruszek mieć porządnej instalacji lpg. Montaż instalacji lpg na początku kosztuje ale jak założysz dobrej klasy podzespoły gazowe wbrew pozorom zaoszczędzisz pieniądze , czasu i nerwów unikając niepotrzebnych napraw. W długofalowej perspektywie montaż montaż instalacji lpg „z górnej półki” opłaca się.
Dodatkowo jak się dobrze przyjrzysz to na zdjęciu na samej górze zauważysz coś ciekawego. Sterownik Stag 300 jest zamontowany złączem do góry. To jest karygodny błąd !!!. W niesprzyjających warunkach będzie to skutkowało dostawaniem się wilgoci do wnętrza złącza. Efekt to albo zwarcie elektryczne i uszkodzenie sterownika Stag 300 lub w wersji optymistycznej zaśniedziałe styki w złączu i brak kontaktu elektrycznego.