wtryskiwacze lpg Reg fast

Wymiana wtrysków Reg fast na AC W01

Wtryskiwacze Reg fast są obecne na rynku od bardzo dawna. Pojawienie się na rynku wtrysków Reg fast

Wtryskiwacze Reg fast

Wtryskiwacze Reg fast są obecne na rynku od bardzo dawna. Były to chyba jedne z pierwszych wtrysków poza wtryskiwaczami Valtek dostępnymi w początkowym okresie powszechnego montażu instalacji gazowych w samochodach. Przed pojawieniem się ich na rynku 99% montaży gazu było robione na wtryskiwaczach Valtek. Pojawienie się na rynku wtrysków Reg fast wprowadziło powiew nowości i świeżości do świata autogazu. Jak wielkie znaczenie na prawidłową pracę instalacji gazowej możesz przeczytać na tym blogu https://lpgmasters.pl/wtryskiwacze-valtek-czerwone-cz-2/  W porównaniu do wtryskiwaczy lpg Valtek wtryski Reg fast charakteryzowały się tym, że mają :

  • duża szybkość pracy
  • duża wydajność
  • mniejsza awaryjność niż wtryski Valtek
  • Wtryski Reg fast wytrzymują większe przebiegi niż niż wtryski lpg Valtek
  • dużo bardziej precyzyjne dawkowanie gazu niż wtryski Valtek

 

wtryski Reg fast rok produkcji

Na zdjęciu powyżej pokazana jest listwa wtryskiwaczy Reg fast wyprodukowana w 2009 roku. Wtryski wyjęte zostały z leciwego BMW gdzie pracowały razem z reduktorem KME Silver i sterownikiem lpg KME Diego.

Kiedy wymieniać wtryskiwacze gazowe

Wtryskiwacze lpg tak jak wszystko  nie są wieczne. Przychodzi moment że trzeba je wymienić. Po czym poznać, że przyszedł czas na wymianę wtrysków gazowych?

Przede wszystkim po osiągnięciu znacznego przebiegu przez wtryski. Czysto teoretycznie producenci wtryskiwaczy lpg gwarantują, że powinny one pracować przynajmniej 100 000km, są takie wtryskiwacze lpg jak na przykład wtryski Barracuda albo wtryskiwacze lpg AC W01 lub AC W02 gdzie producent mówi o możliwym  przebiegu nawet 200 000km.  W praktyce do takich danych trzeba podchodzić z dużą rezerwą ponieważ są one robione bardziej na podstawie testów laboratoryjnych niż rzeczywistej pracy wtryskiwaczy gazowych w realnych warunkach, przez wszystkie 4 pory roku w warunkach polskich.

W polskich warunkach wtryskiwacze gazowe wytrzymują miedzy 50 000km a 70 000km. największy wpływ na to ma brudny gaz jaki mamy na polskich stacjach  tankowania auto gazu.

Jeżeli masz założone wtryskiwacze Reg fast lub inne produkowane na podobnym poziomie technicznym na przykład wtryskiwacze lpg Valtek to objawy, że wtryskiwacze gazowe są zużyte, uszkodzone lub  po prostu wymagające wymiany można określić następująco :

  • przebieg 50 000km lub więcej, wskazówka tylko orientacyjna
  • falowanie obrotów na gazie
  • poszarpywanie silnika podczas jazdy na gazie lub na biegu jałowym
  • bardzo głośna praca wtryskiwaczy gazowych, dotyczy zwłaszcza wtrysków Valtek
  • nierówne „klekotanie” wtryskiwaczy lpg na wolnych obrotach
  • kłopoty na gazie kiedy silnik jest  zimny
  • brak mocy podczas jazdy na gazie
  • duże spalanie gazu lpg

Można wymienić jeszcze wile innych objawów wskazujących że wtryskiwacze gazowe są do wymiany. Wymaga to jednak większego doświadczenia. Dobry serwis gazowy w Warszawie jak nasz na pewno może Ci pomoc jeżeli będziesz w potrzebie. Masz problem z gazem w samochodzie dzwoń do nas.

Jakie wtryskiwacze gazowe wybrać

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Kupuj tylko nowoczesne, dobre wtryskiwacze lpg, a jednocześnie takie na jakie Ciebie stać. Rozrzut cenowy wtrysków gazowych dobrej klasy jest bardzo duży. Na przykład jeden wtryskiwacz Barracuda może kosztować tyle co cała listwa 4-cylindrowa wtryskiwaczy Valtek.

W opisywanym tutaj przypadku z powodów ekonomicznych właściciel zdecydował się na wtryskiwacze AC W01, to jest rozsądny kompromis miedzy jakością a ceną. Wtryski AC W01 zdecydowanie przewyższają swoimi parametrami i trwałością wtryskiwacze gazowe Reg fast i Valtek a przy tym mają rozsądną cenę, niższą niż wtryskiwacze Barracuda.

wtryskiwacze AC W01
wtryskiwacze lpg Reg fast
wtryskiwacze AC W01 do BMW

Na zdjęciu powyżej widać jak wygląda całą instalacja gazowa w BMW. Składa się z reduktora KME Silver i sterownika lpg KME Diego. Widoczna instalacja sekwencyjna jest już leciwa. Założone podzespoły gazowe zwłaszcza sterownik gazowy lata świetności mają dawno za sobą, na obecne czasy jest to konstrukcja przestarzała. Jednak dobry warsztat gazowy taki jak nasz potrafi nawet ze sterownika KME Diego wycisnąć wszystko co się da. Ze względu na ograniczony budżet wymiana wtrysków polegała na bezpośrednim przełożeniu wtryskiwaczy gazowych AC W01 w miejsce starych wtrysków Reg fast.

Przy nieco większym budżecie można było się pokusić o kilka dodatkowych przeróbek i modyfikacji instalacji gazowej poprawiającej jest pracę jednak w tym przypadku finanse na to nie pozwalały.

Jakie efekty przyniosła wymiana wtryskiwaczy Reg fast na wtryskiwacze AC W01? Poniżej widzisz zrzuty ekranu gdzie widać jak instalacja pracowała na wtryskach Reg fast  a jak na wtryskach AC W01.

KME Diego wtryski AC W01
KME Diego wtryski Reg fast

Patrząc na oba zdjęcia od razu widać  że po założeniu wtryskiwaczy gazowych AC W01 czasy wtrysku benzyny i gazu uległy skróceniu. W tym konkretnym przypadku jest to bardzo dobry objaw, pokazujący że wtryskiwacze AC W01 są bardziej wydajne i szybsze niż wtryskiwacze Reg fast.  Montaż wtryskiwaczy AC W01 miał też pozytywny wpływ na wartość podciśnienia mierzonego przez mapsensor. Montaż nowych wtrysków AC W01 zdecydowanie miał pozytywny wpływ na podciśnienie. W bardzo wielkim skrócie można powiedzieć, że czy jest ono mniejsze tym lepiej.